Co zrobić aby potykacz przyciągnął uwagę?
Na chodnikach i deptakach pojawiło się ostatnio bardzo dużo potykaczy reklamowych. Coraz trudniej jest więc zwrócić uwagę przechodniów. Dzisiaj nie wystarczy samo zapraszamy czy polecamy. Na potykaczu musi dziać się coś takiego co skupi uwagę potencjalnego klienta. Poniżej przedstawiamy 6 zasad sukcesu reklamy na potykaczu opracowanych przez dział marketingu producenta potykaczy WALBA.
1. Określ cel reklamy na potykaczu
Twój cel reklamy na potykaczu jest oczywisty. Ty chcesz przekonać jak najwięcej osób do skorzystania z tego co oferujesz. Określenie celu reklamy na potykaczu dotyczy Twojego potencjalnego klienta. Musisz zastanowić się, jaką konkretną korzyść odniesie klient, kiedy wybierze właśnie Ciebie. Jeżeli klient ma do wyboru dwie konkurencyjne kawiarnie, musisz przekonać go, że Twoja oferta jest korzystniejsza. Ale nie łudź się, że wystarczy napisać, że Twoja kawa jest lepsza. Musisz postarać się o coś bardziej oryginalnego, zaskocz lub rozbaw. Nie bądź oczywisty, nie bój się prowokować. Im dalej reklamie od banału tym jest ona skuteczniejsza.
2. Traktuj potykacz jako znak informacyjny
Znaki informacyjne mają to do siebie, że są zwięzłe. Nie przesadzaj więc z treścią na potykaczu, nie pisz o wszystkim co masz do zaoferowania. Przejście obok potykacza zajmuje jedynie krótką chwilę i tylko tyle masz czasu aby przekazać swój komunikat. Im jest on bardziej widoczny, tym reklama skuteczniejsza.
Najskuteczniejszą reklamą jest ta, przed którą przechodzący ludzie zatrzymują się. Aby tak się stało stosuj się do zasady pierwszej.
3. Emocje i uczucia w reklamie na potykaczu
Żadna reklama nie będzie skuteczna, jeżeli nie będzie ona wywoływać emocji i uczuć. Czasami lepiej jest napisać na potykaczu tekst, który umili komuś dzień niż bezdusznie skopiować na min menu. Napis na potykaczu może również zaintrygować lub zastanowić. Może on wywołać uśmiech czy zdziwienie.
Osoba u której tekst na potykaczu wywoła emocje i uczucia może nie zawsze skorzysta z naszej oferty, ale z pewnością nas zapamięta i powie o nas innym albo zrobi zdjęcie i opublikuje w mediach społecznościowych.
4. Mniej słów więcej obrazu
W ciągu ostatnich lat, w wyniku komputeryzacji, tekst coraz częściej zastępowany jest grafiką lub symbolem. Język obrazu jest uniwersalny i czytelny, czego dowodzi popularność emotikonów i gifów. Stworzenie takiej reklamy na potyakczu wymaga poświęcenia większej ilości czasu i kreatywności, ale z pewnością się opłaci.
5. Dynamika reklamy na potykaczu
Potykacze są najczęściej dwustronne, tzn. że mają one tablice kredowe z obu stron. Kto powiedział jednak, że z obu stron mają one wyglądać tak samo? Potykacz możesz tak ustawić, aby zaciekawiony przechodzień chciał odczytać jego treść i z drugiej strony. Niech on będzie widoczny, ale pamiętaj, że nie może on barykadować przejścia! Potykacze pozwalają na łatwą i szybką zmianę treści. Zmieniaj więc co jakiś czas wygląd potykacza, by klient nie znudził się i nie zobojętniał. Regularna zmiana treści potykacza wywoła ciekawość i przysporzy Ci stałych klientów.
6. Potykacz wizytówką Twojej firmy
Reklama na potykaczu to często pierwszy kontakt klienta z Twoja Firmą. A przecież pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Jeśli Twój potykacz będzie zniszczony, obdrapany, niestarannie wypisany czy wykonany niedokładnie ze złej jakości materiałów to przełoży się to automatycznie na ocenę Twoich usług i produktów.
Warto zainwestować co sezon w nowy potykacz lub kupić droższy potykacz ale odporny na różne warunki atmosferyczne. Elegancką ozdobą potykacza jest grawer logo. W ofercie sklepu internetowego WALBA.eu oprócz potykaczy standardowych, znajdują się potykacze wodoodporne, lakierowane i niewywracalne (ok. 20 kg) oraz z listwą górną umożliwiającą grawerowanie logo.
Zdjęcia: archiwum firmowe WALBA
autor:
Waldemar Bałaban
PHU WALBA
tel. +48 600 354 623
www.walba.eu
Artykuł sponsorowany
materiały nadesłane
Tagi: potykacze, potykacze reklamowe, producent potykaczy, reklama na potykaczu, tablice kredowe, WALBA